roosinindia.reismee.nl

Aankomst in India

Hello,

Op veler verzoek toch maar besloten om een blog bij te houden over mijn avonturen in India. Toch wel handig om iedereen op deze manier op de hoogte te houdenJ.
Voor iedereen die niet op de hoogte is: ik ben vrijdag in India aangekomen voor mijn keuzecoschap ‘Community Medicine’. Ik mocht zelf een rooster samenstellen dus ik ga verschillende afdelingen zien de komende 10 weken! Morgen start ik bij CHAD (Community And Health Development) dus hier zal ik de volgende keer meer over vertellen.

Even terug in de tijd… 25 oktober ben ik samen met Matthijs naar Sri Lanka gevlogen en hier hebben we ruim 3 weken rondgereisd. Sri Lanka is echt een super leuk en vooral veelzijdig land. Er is zoveel te zien! We hebben veel mooie tempels gezien, veel bergwandelingen gemaakt, een theeplantage bezocht, nog meer tempels bezocht, een safari gedaan en naar het regenwoud geweest. De laatste week hebben we doorgebracht aan de Zuidkust en daar hebben we gesurft en een beetje gechilld. Het toerisme is erg in opkomst in Sri Lanka, in het Noorden hebben we bijna geen toeristen gezien maar hoe meer we naar het Zuiden gingen, hoe meer toeristen we tegenkwamen. Sri Lanka is daardoor nog erg puur maar ik denk dat dat wel gaat veranderen de komende jaren. We hebben in ieder geval erg genoten!

Afgelopen donderdagnacht was het tijd om afscheid te nemen. Matthijs vloog om 03:00 naar Nederland en ik om 02:30 naar Chennai. Het afscheid was erg zwaar, zeker na 3 weken samen zijn. Na 1,5 uur vliegen kwam ik aan in Chennai, een vliegveld in het Zuiden van India, hier werd ik opgehaald door een taxi die me naar de campus bracht. De campus en het ziekenhuis zijn in Vellore, dit is ook in het Zuiden van India. Op de weg hier naar toe werd ik al meteen geconfronteerd met het drukke verkeer. Stel je voor: heel veel riksja’s, koeien, fietsers en auto’s, en dat allemaal door elkaar! Ik verblijf in een Internationaal Hostel waar nu ongeveer 8 internationals zitten (Kenia, Australië, Duitsland, UK). Dit hostel staat op een enorm grote en groene campus met allerlei andere hostels en wat winkeltjes, sportvelden en een bibliotheek. Alles ziet er heel netjes uit! Ik heb een shared room maar tot nu toe zit ik er alleen, ik heb geen idee of er nog iemand komt maar voor nu is het wel chill haha.
Vrijdag had ik het erg moeilijk, ik vond het heel moeilijk om ineens alleen te zijn op een plek waar ik niemand ken en iedereen in het hostel was aan het werk in het ziekenhuis. Ik heb die dag een beetje rondgelopen op de campus en alle officiële dingen geregeld. Gelukkig kon ik ook even met mama en Matthijs bellen, hierdoor voelde ik me al wel iets beter. In de avond kwamen de andere internationals thuis en toen ben ik meteen gaan eten met ze in de kantine (ze eten elke avond samen). De internationals zijn super aardig, iedereen is alleen gekomen dus iedereen zit in hetzelfde schuitje en ik voelde me meteen meer op mijn gemak.
Gisteren ben ik met Musenya (het meisje uit Kenia) wat kleren gaan kopen voor in het ziekenhuis, ze dragen hier namelijk geen witte jassen en ik had niet echt hele nette kleren in mijn backpack mee ;). Daarna zijn we met een groepje internationals en 1 lokale student een berg gaan beklimmen (erg zwaar en niet geheel onveilig maar wel heel leuk en een prachtig uitzicht). In de avond zijn we naar een danscompetitie van de lokale studenten geweest, alle jaren moesten tegen elkaar strijden, erg leuk om te zien!Vanochtend ben ik naar de kerk geweest met 2 meiden, een Christelijke kerk, was erg leuk om een keer gezien te hebben. Er werd zoveel gezongen, zo leuk (en zo anders dan in Nederland)! Hier ook veel lokale studenten ontmoet, die zijn ook allemaal zo vriendelijk en doen er alles aan om je welkom te laten voelen! De studenten praten hier overigens allemaal Engels, de mis was zelfs in het Engels. Dit is omdat al hun lessen ook in het Engels zijn, heel handig voor ons haha!
Ik ben nu even aan het chillen op mijn kamer en deze blog aan het schrijven en zometeen gaan we zwemmen en daarna eten in de stad (er is een zwembad heel dichtbij).

Ik voel me nu al zoveel beter dan vrijdag, dit weekend was erg leuk en ik begin nu ook wel steeds meer zin te krijgen in de komende weken!

Ik weet nog niet hoevaak ik een blog zal posten maar ik zal proberen er wat regelmaat in te houden!

Groetjes!




Reacties

Reacties

Thea van Kessel

Lieve roos ik kan me voorstellen dat het moeilijk was het afscheid van Mathijs , nu weer een nieuw avontuur , heel veel succes , en hopelijk vind je gauw een stel leuke mensen waar je mee om kunt gaan hartelijke groet oma thea

Oma Ineke en opa Hans

Lieve Roosje,
Wat fijn dat we eindelijk bericht van je ontvingen. Ik denk dat je heel bijzondere maanden gaat meemaken. Wij gunnen je dat graag. Dat je Matthijs moet missen is erg, maar zo veel te fijner is het als je terug komt. Wij denken veel aan jou en missen je. Lieve groet, oma Ineke en opa Hans. XXX.

Marcel

Geweldige ervaring, hier kom je rijk van terug!
Enne Matthijs ja vervelend beetje vaker appen, Skypen de maak er wat moois van liefs marcel??

Imanda

Leuk om iets van je te horen. Sri lanka was leuk He??!!!
Jouw kennende, vind je snel je draai in India. Heel veel succes en plezier tijdens je stage!!
Groetjes Imanda
PS we gaan op 30 november DES75 evalueren . We zullen op je toasten! Dank voor je hulp voor dit prachtige event!!!

Demi Smans

Wat super leuk geschreven en zo leuk om je zo te volgen!
Daar in India gaat dat helemaal goedkomen, jij vind je draai al zo te lezen!
Geniet van deze mooie, fijne en bijzondere tijd en voor je het weet ben je weer in het koude Nederland!

Dikke knuffel ?

Inge en Koen

Ha lieve Roos!
Leuke blog en fijn om te lezen dat je je plekje daar aan het vinden bent. Wij vinden het super knap en wij zijn er trots op dat je dit allemaal doet. Geniet van alle mooie avonturen en ervaringen! We zijn al weer benieuwd naar je volgende blog! Liefs van Koen en Inge

Loreen

Hee lieve Roos,
Wat een prachtig verhaal! Leuk je avonturen zo te kunnen volgen, ik zal regelmatig even bijlezen wat je allemaal beleefd in India. Geniet er van en veel succes met je coschap morgen!
Liefs van Loreen

Annelies Freijse

Lieve Roos,

Wat ontzettend leuk geschreven! Fijn om te lezen dat je steeds meer je draai kunt vinden, over een week is het gewoon helemaal notmaal! Veel succes en plezier met je coschap! Geniet ervan, en stuur ons vooral jaloersmakende foto’s!

Dikke kus ?

Mieke aarts

Beste Roos, het is toch wel
heel avontuurlijk wat je nu meemaakt maar vooral erg leerzaam .Heel veel succes en groetjes van Huub en Mieke Aarts

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!